2011. március 23., szerda

Tibeti öt rítus

Előszóként annyit, hogy én egy igazi sport antitalentum vagyok. Mindig is soványka voltam(kivétel most, második szülés és szoptatás után kissé nehezebben fogynak a kilók) és mégis nehezen ment minden fajta mozgás. De a jóga! Amikor először kipróbáltam úgy kb. 6 éve, rögtön tudtam, hogy "Igen! Ez a nekem való. Ez vagyok én!". Sajnos, és itt be kell látnom, mint minden mást, ezt is csak kisebb nagyobb fellángolásokkal végeztem. Egy idő után mindig volt kifogás: nincs hol, nincs mikor. Azért mentségemre szolgáljon az, hogy elég nehéz jógázni amikor egy kis nyifi-nyafihoz ötpercenként kell rohangálni.(Árpika egy időben nem volt hajlandó hajnalban nélkülem aludni, bárki kimehetett a szobából, de nekem ott kellett ülni. Így hiába keltem korán állandóan szaladgáltam fel-le, fel-le.)
És ekkor találtam rá a öt tibeti rítusra. Nem nehéz, bárki, bármilyen fizikai kondícióban elkezdheti. Eleinte csak pár perc. Állítólag: fiatalodhatunk, szépülhetünk, fogyhatunk és egészségesebbé válhatunk általa. Úgy olvastam 2500 éves. A tibeti szerzetesek dolgozták ki, 21 jógagyakorlatot sűrítettek össze öt gyakorlatba. Jótékonyan hat a keringési rendszerre, javítja az emésztést és a szervezet oxigénellátását, segít a hát és vállfájáson, rendbe teszi a menstruációs ciklust, megelőzi a csontritkulás kialakulását, csökkenti az izomfeszültséget és a stresszt, és energiával tölt fel.
Szerintem az embernek csak arra nincs ideje amire igazán nem is akar időt szánni. Ezt a pár percet, amit ez a gyakorlatsor lefoglal, minden reggel fel lehet áldozni az egészség és a szépség oltárán.
De itt a nana.hu-n egy részletesebb cikk  vagy egy még részletesebb itt és egy videó magukról a gyakorlatokról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése