2011. március 11., péntek

Az ecet és szóda hadművelet

Az ötlet Viától az Urban Eve-ről származik.
Kipróbáltam, nagyon működik! Ezentúl ha havonta a konyhára kerül sor a következő hadműveletet fogom bevetni:
Gyalogság: víz, szivacs esetleg rongy
Nehéz tüzérség: ecet, szóda
Ellenség: kosz, piszok, odaégett zsír, beszáradt kajamaradék,vizkő
Meghódítandó terület: mikró, edényszárító, vízforraló, lefolyó

A hadművelet lépései:
Kb. 1 dl víz, 1 dl ecet csészében, úgy hogy ne legyen tele, mehet a mikróba úgy 3 percre legmagasabb fokozaton. Mivel jó ha lejárat után is áll egy kicsit a forró gőz a mikróban, lehet közben kávézni egyet.(vagy bármi mást csinálni) Szóval ha ez megvolt, az ecetes víz mehet az edényszárítóba, had ázzon kicsit. Közben a vízforraló, vízkőmentesítés céljából, forralhatja is felfele az 1 dl ecetet úgy 1-1,5 l. vízzel. Amíg ez felfő lehet áttörölni a mikrót.(az enyémnél szörnyebben nem nézhet ki senkié és tényleg csak ki kellett törölni, pedig már felkészültem gumikesztyűvel és jó kis hidegzsíroldóval) Amikor megvan a mikró, a lefolyóba lehet szórni a szódabikarbónát és ha felforrt az ecetes víz a vízforralóban az is mehet utána.(valószínűleg tömény ecet hatásosabb, de megelőzés céljából így is jó volt, ráadásul így tudom magam fényezni a kreativitásom  miatt) Még vagy két adag forralt víz lefolyhat, így a vízforraló sem lesz ecetszagú és a lefolyó is tisztul. Már csak az edényszárítót kell leöblíteni és a győzelem garantált.(ez most jutott eszembe: az edényszárító ecetes vzével a mosogatót is át lehet törölni, ott is kinyírja a vízkövet)

2 megjegyzés:

  1. Én is imádom az ecetet :) Amim van még elhasználom, de utána csak ecetet veszek!

    VálaszTörlés
  2. Az ember hajlamos megfeledkezni ezekről a dolgokról. Legalább is én így vagyok vele. Pedig gyönyörűen lehet takarítani ütős vegyszerek nélkül is. Nekem a szóda a nagy kedvencem.

    VálaszTörlés