2011. március 3., csütörtök

1 zóna tegnap és ma

Lelkesen folytatom az első zónám takarítását. Tegnap a radiátorok, lépcsőkorlát, villanykapcsolók és a kaputelefon lemosását tűztem ki célul. Szorgalmasan ki is írtam minden teendőmet egy külön papírra, ahol lehet pipálgatni. Soha nem gondoltam volna, hogy mekkora élvezetet okoz egy egy sor kipipálása. Főleg amikor látod ahogy gyűlnek, egyik a másik után. Nem vagyok az a listázós típus. Soha nem készítettem listákat magamnak. Pedig szeretem megtervezni a dolgaim menetét. De valahogy nem jöttem rá, hogy papíron, fehéren-feketén, mennyire átláthatóbb az amit csinálni akarsz.
A kicsi lányom látván listámat (kitettem a hűtőre kihasználva a tonnányi hűtőmágnes egyikét) ihletett kapott egy kis házimunkára. Szorgalmasan lemosta a lépcsőkorlátot és letörölgette a villanykapcsolókat meg a kaputelefont. És hasonló lelkesedéssel pipálgatott a listámon. Ez a listázás úgy látszik fertőző.
Ilyen tündéri segítség mellett nekem már csak a két radiátor maradt. Nem is olyan vészes, nem kellett hozzá más csak egy kis lavór víz, egy kis rongyocska, egy kis sikálás és láss csodát újra fehér a radiátor. Ekkor már úgy éreztem, hogy fog ez nekem menni.
Szóval a mai nap.
Beterveztem néhány pók kilakoltatását (ezt a kifejezést urban:evenél olvastam és szerintem tökéletes), továbbá a bejárati ajtó lesikálását. A pókok viszonylag gond nélkül kiköltöztek. Ajtó nálunk kettő van, hőszigetelés céljából. Öregecske mindkettő. A külső ajtó dizájnjáról Maci nevű bernáthegyi kutyusunk gondoskodott lelkesen. Így sikáltam, sikáltam, sikáltam ... csak valahogy nem akart csilli-villi vadiúj tölgyfaajtóvá válni. De sebaj azért sokkal szebb lett. Nem igazán hiányoznak róla a kisebb nagyobb szőrcsomók. Belül már sokkal látványosabb az eredmény. Kimondottan szebb látvány az ajtóban az üveg tisztán. És a sok lom sem hiányzik ami a két ajtó között gyűlik rendszeresen.
Szóval eddig: tiszta a radiátor, a lépcsőkorlát, a villanykapcsolók, a kaputelefon, a bejárati ajtó és kezdhetik elölről a szövögetést a pókok. Vállon is veregettem magam.
Végezetül egy kép "hogyan gondoskodik a kicsi fiam arról, hogy a jövő hónapban is legyen munkám" címmel: 
u.i.: nyalogatni is szokta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése