2011. március 3., csütörtök

1 zóna: Bejárat, előszoba

A FlyLady 1 zóna a bejárat és előszoba, nálam még plusz a lépcsőház és a fenti folyosó is. Neki is kezdtem március 1. A nehézséget az jelenti, hogy a kupi és a kosz nem pici. Eredetileg zónázni csak akkor kell elkezdeni amikor a 15 perces lomtalanításokkal már odáig fejlődtünk, hogy lehessen moccanni a helyiségekben. Na nálunk még nem lehet. Így a takarítás néha összeolvad a lomtalanítással.
Az én 1 zónai listám a következő:
  • Bejárati ajtó letörlése
  • Villanykapcsoló és kaputelefon letörlése
  • Pókok kilakoltatása
  • Fogas & cipős szekrény rendbeszedése kívülről
  • Cipős szekrény rendbeszedése belülről
  • Kabátok elrendezése az akasztós részen
  • Ablakmosás
  • Lépcsőkorlát lemosása
  • Radiátorok lemosása
  • Portalanítás
  • Porszívózás
  • Felmosás
Első nap kitakarítottam a cipős szekrényt, kívül, belül, mögötte. Igazi rég elfeledett kincsekre bukkan az ember ilyenkor. Meglett az Árpi hatalmas csavarhúzója, elveszettnek hitt szuper egészséges talpbetéte, néhány mini dínó, amit Árpika azóta is lovacskáknak hisz, a Gabica piros kislabdája, ugyancsak Árpika örömére, Gabica elveszettnek hitt tavalyi kesztyűje...
A kabátokat is átnéztem, elraktam párat, ami csak lógott a fogason bánatosan, használat nélkül. És láss csodát elfért minden, és még Gabica is feltudja akasztani a saját kabátját, mert végre van hely az alsó akasztókon is. Így megspóroltam magamnak napi pár percet, amit eddig azzal töltöttem, hogy szidtam a "majdnem 10 éves nagylány"-omat amiért a kabátját hol itt, hol ott, hol a földön hagyja.

Ez volt az első nap eredménye. Szerintem látványos. Még mindig lelkes vagyok. Kár, hogy nem csinálta "előtte" fotót. Ezentúl fogok, és ha veszítenék a lelkesedésből előveszem.

Íme az" utána" fotók:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése