2011. május 3., kedd

Nyári kombinálható ruhatáram

Nagyon esedékes nálam egy kis gardrób frissítés. Mindenem ami volt vagy kihíztam, vagy kihíztam. Második terhesség, szoptatás és hát igen a 30 év. Sajnos nem szaladnak olyan szépen lefele a kilók mint először, 21 évesen. Szóval vagy várom egy darab nadrággal azt, hogy lefogyok, vagy bizony megpróbálok összehozni egy új ruhatárat. Nem vagyok éppen egy nagy divat szakértő, ezért sokat olvasgattam, nézelődtem, keresgéltem. Kutattam tippek után, hogyan állítsak össze egy olyan kombinálható ruhatárat amihez nem kell rengeteg mindent vennem, illik az alakomhoz és a színei is illenek hozzám. Ráadásul megfelel a mostani életmódom minden területére.
1. szempont: a testalkat. Lehet homokóra, alma, körte stb. Sok cikket találtam a kérdéssel kapcsolatban itt és itt egy egész weboldal a homokóra testalkatról és itt az Urban:eve.
2. szempont: a színek. Négy típus van: nyár, ősz, tél és tavasz. Szuperül meglehet állapítani milyen típusba is tartozik az ember, ha utánaolvasgat itt. Gyönyörű színpaletták találhatóak minden típushoz.
3. szempont: életmód. Teljesen más típusú ruhákra van szüksége egy irodában dolgozó nőnek mint egy kis rosszcsonttal, gyesen otthonlévő anyukának. Az irodába kellenek az elegánsabb, néha konzervatívabb darabok. Míg egy anyukának fontosabbak a kényelemes és praktikus ruhák. Ami persze nem azt jelenti, hogy nem lehet csini ruhákban járni, sőt!
A következő lépés, a szakemberek szerint, a ruhás szekrény alapos lomtalanítása. Át kell nézni minden egyes darabot. Ami nem jó, szakadt, nem tetszik, vagy valamiért évek óta nem hordom azokat szigorúan el kell távolítani. Vagy kuka, vagy ajándékba vagy el lehet adományozni. A megmaradt ruhák képezik a ruhatárunk alapjait. Most már látszik mi hiányzik, mit kell még venni. És az előző elvek szerint neki lehet állni összeírni kb. mire van szükségünk. A lényeg, hogy ne vásároljunk össze vissza minden féle vacakot hirtelen felindulásból. Én is mindig ezt csináltam. A végén mindig kiderült, hogy vagy a méret nem jó, vagy ne áll  jól, vagy hordhatatlan, nincs mihez felvennem. És hiába vásároltam nem volt egy igazán jól kihasználható ruhatáram.
Na de most nagyon szervezett lettem! Megvolt a lomtalanítás (szinte semmim nem maradt). És a következő ruhatárat képzeltem magamnak a nyárra (ősz, tél majd később, amikor jön a szezon):
nyári ruhatáram 
Ez az összeállítás csak egy elképzelés a stílusról és arról mit is szeretnék. Nem minden ruha pont olyan amit egy homokóra alkathoz ajánlanak. Mit sikerül ebből megvalósítani? Még nem tudom. De nagyon fogok igyekezni.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik az összeállítás, jól összeszedett szerintem!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!:) Remélem sikerül megvalósítani is.
    Te vagy az első rendszeres olvasóm, nagyon örülök neked!

    VálaszTörlés