2011. május 27., péntek

Az én konyhám: kedvenc pizza tészta receptem


Mindenki imádja a pizzát! Már a pici fiam is mondja, hogy "pizza, pizza, pizza". Sokáig keresgéltem az ideális tészta receptje után. Akár melyiket próbáltam nem ő volt az igazi. Végül csak rátaláltam. Már ezt sütöm egy éve minden alkalommal, és még soha nem hagyott cserben. Mindig tökéletesen sikérül. A másik erőssége az, hogy hajszálpontosan lehet követni az adagot és mindig megfelelő állagú a tészta. Nincs variálás, még egy kis víz, még egy kis liszt...
Tehát íme a, szerintem, tökéletes pizza tészta recept:
  • 1 kg finomliszt
  • 2 evőkanál só
  • 1 evőkanál oregánó
  • őrölt bors
  • 2 csomag porélesztő
  • 1/2 evőkanál cukor
  • 6 dl langyos víz
  • 1/2 dl olívaolaj
A lisztet a sóval, oregánóval és borssal összekeverem. Majd külön tálban a vizet, élesztőt, cukrot és az olívaolajat. Ha ez meg van a két tál tartalmát összegyúrom. Kb. 45 percig kell keleszteni. Nekem ebből az adagból a nagy tepsibe kettő jön ki.(kötelezően gömbölyűre kell nyújtanom, különben "nem pizza!":)) De mi nem szeretjük nagyon vékonyan. Lehet nyugodtan három pizzát is készíteni belőle. rögtön jöhet rá a feltét ízlés szerint. És már mehet is a legmagasabb fokozaton előmelegített sütőbe. Ja! nem szabad elfelejteni megszurkálni a tésztát, én már jártam úgy, hogy a közepe hatalmasra emelkedett és szinte az összes sajt lefojt róla.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése