2011. április 20., szerda

Tervezés, szervezés, rendszerezés vagy valami ilyesmi - 3


A kontrollmappa fogalmával a Fly Lady(magyarul itt) kapcsán találkoztam. Először, amikor a magyar programon mentem végig napról napra az 5. nap rutinjához tartozott, majd Via az Urban:Eve-n a 23. napon bővebben is kifejti. A lényege, egy mappa, amiben benne van minden rutin, és minden zónázással kapcsolatos lista. Akkor hirtelen, az 5. nap rutinjaként be is vezettem egy füzetet, de az igazi kontrollmappát, ami olyan amilyennek én elképzeltem, csak egy hónapja sikerült megvalósítanom.
Olyan mappát akartam ami nem csak a rutinokat és a zónázást tartalmazza, hanem valami háztartási napló féle. Sokat olvasgattam a témában, ötleteket merítettem, írogattam, szerkesztgettem, formázgattam és végűl megszületett Ő:
A borítója még csak ideiglenes, csak ezt a papírt találtam itthon, régi, még valakinek a könyvfedőjének készült az iskolába. De elég unalmas, szürke mappát találtam és felakartam dobni valamivel. Ha meglesz, az ideális majd cserélem. A címkét kis Gabicám szívecskés matricájával ragasztottam fel.
 Az borító belső részén a kis zsebben vannak a cetlik amiket használok. Az elején van egy kis Fly Lady. A fő helyet, az első oldalt, a rutinok listája foglalja el. A második oldalt pedig a hét napjainak feladatai.
Majd jön egy rész a naptárral. Havi lebontással, a napok nagy kockában, hogy legyen hely hová írni. Nincs annyi naptározni való ügyem amihez napi vagy akár heti beosztású határidő napló kéne, így nyomtattam magamnak ezt a saját naptárat. Nem tökéletes, de már tudom, hogyan fogom csinálni a 2012-est. Az ideit már nem nyomtatom újra.
Ideiglenesen bekerült április elé egy rész a húsvéti teendőkkel, listákkal, menüvel, tojásfestési tervekkel. És egy lap a tavaszi teendőkről a ház körül. Ezt a listát itt találtam. Nagyon megtetszett, ötletes, pipálgatós és kimondottan használható.
Majd jön újra egy kis Fly Lady a zónákkal.
Kinyomtattam külön lapon minden zónához a listámat, és szerkesztettem még táblázatokat is ahol lehet kipipálni, hogy melyik hónapban mit végeztem el.
Van még egy táblázatom. Egy heti takarítási lista. A hét elején ide írom ki, hogy mit is tervezek a hétre a zónával kapcsolatban. Átteszem a naptárhoz és reggel amikor leülök megtervezni a napomat együtt van minden információ.
Ezek után jön a menütervezős rész. Összeírtam miket szoktam főzni. Kifért egy lapra. Nem valami nagy a választék, mivel rettenetesen válogatós banda az enyém. Csak ezeket hajlandók megenni és kész. De van fény az alagút végén. Növekszik a pici fiam, aki még a kelbimbót is lelkesen rágcsálja. Tehát az étellistából könnyű összeírni a heti menüt. És ez alapján be lehet vásárolni sok mindent előre. Így nem azzal megy el a fél napom, "hogy mit is főzzek ma?". Természetesen ez a menü nincs kőbe vésve, ha valami nem jön össze, vagy esetleg felcserélődnek a napok, akkor sincs tragédia.
Van egy rész ami csak rólam szól. Itt van heti blogbeosztás, antihalogató szerdára lista (Fly Lady), inspirációs napló, célok, tervek...
És a végén a gáz, villany, telefonok, internet, közüzemi számlák. Ezekkel mindig gondom volt, soha nem tudtam mikor hogy állok, meddig kell befizetni, hová süllyesztettem el a csekket. Na most minden, szépen egy helyen van. Először a befizetésre várók. Majd minden szolgáltatónak külön táblázat dátumokkal, óraállással stb. És a végén szépen rendszerezve a rendezett számlák.




Röviden ennyi. Tudom, hogy vannak benne dolgok amik másoknak természetes és nem igényel ennyi cécót. De nekem ez segített kicsit kevésbé rendetlennek lenni és megszüntetni a káoszt mindenütt. Ráadásul rettenetesen élveztem amíg összehoztam és rettenetesen élvezem a használatát és hasonló képen élvezem a bővítgetését.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése