2011. április 12., kedd

Tervezés, szervezés, rendszerezés vagy valami ilyesmi - 1

Elég nehéz megkezdeni írni ezt a bejegyzést, mivel a tervezés, szervezés, rendszer eddig teljesen hiányzott a mindennapjainkból. Persze kimondottan szórakoztató a spontaneitás, de szerintem, ebben a kérdésben is, ugyan úgy mint nagyon sok más dologban, a legjobb az arany középút. Most a Fly lady kapcsán kezdtem el gondolkozni azon, hogy néha milyen jól jön valami rendszer. Milyen sokat segítenek a rutinok és az ha az ember reggel előre eltervezi az egész napját. De ez alatt nem valami kőbe vésett, szigorúan betartandó listát értek, hanem valami olyasmit amihez lehet igazodni, ami alapján lehet haladni és beosztani az időt. Mert igazából akkor sem történik semmi katasztrófa ha esetleg az ember lánya semmit nem tudott a tervezett  dolgokból végrehajtani.
Az is igaz. hogy nagyjából eddig is végiggondoltam a napomat és próbáltam, persze csak gondolatban, felállítani egy sorrendet, egy listát a teendőkről. De be kell látnom, hogy a szó elszáll(vagyis a gondolat), de az írás megmarad.
Úgy egy hónapja nekiláttam minden reggel listát készíteni. Összeírom mit is akarok elvégezni az aktuális zóna listámból, kinézem a menüből mit is akarok főzni, leírom a bevásárló listát. Fő segítségem ebben a kontrollmappám, ami tartalmazza mindazt az információt, amire szükségem lehet. De erről majd egy következő bejegyzésben.
Tehát megvan a listám, amit kiteszek Gabicám hűtőmágnesével a hűtőre. És lehet is pipálgatni az elvégzett dolgokat. Felemelő élvezetet nyújt minden egyes pipa. Hát még amikor mindegyik feladat mellett ott áll. Ezt a képet reggel készítettem a mai listámról. Igaz ma nem vittem túlzásba, kimondottan lusta napom van. A cetlijeim nagy részét innen töltöttem le, köztük eszt is amire a napi teendőket írom, és van amit egyedül szerkesztettem meg a saját igényeim szerint. De ezekről is később írok részletesebben.
Most pedig megyek tovább pipálgatni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése