2011. április 19., kedd

Gyors takarítás húsvétra is Fly Lady szerint

Gondolom mások is vannak úgy vele, hogy egy egy ünnep olyan "váratlanul" érkezik. Én legalábbis szinte mindig. Ez főleg a karácsonyra és a húsvétra igaz. Tudom, hogy jön, tudom, hogy jobb lenne előre takarítani, bevásárolni, sütni, főzni... De.. A lustaság mindig a győztes. És általában utolsó nap rohanok és azt sem tudom a sok tenni való közül mi is a fontosabb, hogy is csináljam, hogy rend is legyen, ha esetleg vendégek jönnek, az ünnepi asztal se ácsingózzon üresen, jó lenne egy kis süti is. Hát a süti az ami soha nem készül el.
Igaz az idén azért a Fly Ladynek és a zóna takarításnak köszönhetően nem fogok beleveszni a kupi és kosz rengetegbe. (Max az emelet kérdéses, de oda nem megy fel senki.) De két kis rosszcsont mellett nem lehet egy héttel korábban kitakarítani. Muszáj egy gyors takarítás húsvét előtt közvetlenül.
Van Fly Ladynek egy Crisis Cleaning azaz válság takarítás nevű módszere az olyan helyzetekre amilyenekben én szoktam belekerülni minden egyes ünnep előtt. (A Crisis Cleaning angolul a Fly Lady honlapján.) Múlt héten pénteken nem volt válsághelyzet, sem ünnep, csak hatalmas rumli meg kosz. És gondoltam most jó alkalom előre kipróbálni ezt a módszert. Jelentem tökéletesen működik.
Mindenek előtt szedd rendbe magad, ez hülyeségnek hangzik, de fontos. Mennyivel jobb az ember hangulata, ha jól néz ki. Nem kell kisestélyi sem koktél ruha csak valami kényelmes, csini cucc amiben lehet nyugodtan takarítani. Fly Lady írja a sminket is, de én ritkán sminkelek, itthon meg soha így ez kimarad. Na meg a másik mániája a cipő, amiben ugyancsak van valami igazság, mert egy kényelmes cipőben (persze nem 20 centis sarkú csilli-villi topánka, amit amúgy imádok) sokkal tettre készebb az ember mint egy pihe puha bebújós papucsban amilyen az én papucsom is most. Ha a külső megvan jöhet egy kis ösztönzés a léleknek. Jöhet valami pörgős zene, mindenkinek van valami kedvence amitől jó kedve lesz és úgy érzi "jöhet bármilyen akadály én legyőzöm", na ezt kell most bekapcsolni. Tehát így feltöltődve nekiláthatunk a lényegnek.
Íme: vegyél egy stoppert, nálam a telefonom, állítsd be 15 percre és irány a konyha. Mosogató csillog, mosatlan sehol... Ha letelt a 15 perc irány a nappali. Mindig csak egy dologra koncentrálunk. A dohányzó asztalra, nálunk állandóan a játékok és a szétszórt ruhák okozzák a káoszt, de lehetnek az újságok is. Ami nem ide való lehet valamibe gyűjteni és később mindent elrakni a helyére. Szemetet összeszedni is irány a kuka. 15 perc elteltével vissza a konyhába, ahol takaríthatunk tovább. A látványos dolgokra kell koncentrálni.
A következő 15 percet pihenéssel töltjük. Nem kell pánikolni, pörögni, be kell állítani az időzítőt újra és ellazulni egy kávé vagy tea mellett. Ha pittyeg az óra indul a munka megint. Most jöhet a fürdőszoba. Mosdó, kád, WC stb. De mindig csak egy dologra koncentrálunk! És így megy tovább, konyha, nappali, fürdő és még mindenkinek a saját szobái szerint. Mindenütt 15 perc. 45 perc munka, 15 perc pihi.
Persze közbejöhet ez az. Nálunk egy kis pelus csere, egy kis nyávogás, egy kis verekedés, egy kis éhes vagyok, szomjas vagyok és hasonlók. De így is egész jól sikerült. Egész hétvégén ragyogott a ház. Természetesen senki nem jött vendégségbe, nem ugrott be egy kávéra, nem látta a rendemet. De én nagyon élvezetem.
Ösztönzés képen lehet valami jutalmat, valami kényeztetést beígérni magunknak. Az én kedvenceim:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése