2011. április 13., szerda

Tervezés, szervezés, rendszerezés vagy valami ilyesmi - 2

Tudni kell rólam, hogy úgy legbelül, valahol nagyon elrejtve, szeretem a rendet. Csak kár, hogy ez nem látszik meg a dolgaimon. Különösen nagy káosz volt eddig minden fontos hivatalos papír, és a számlák között. Soha nem volt egy hely ahova ezeket a dolgokat pakolom. Össze vissza voltak bedugdosva, elrakva "hogy meglegyenek", és természetesen amikor kellett lehetett keresgélni napokat. Így jártam nemrég is. Le lett cserélve a gázóránk és egy kis félreértés miatt szükség volt a papírra amit adtak. Egy egész héten át kerestem. Átnéztem minden fiókot, szekrényt, régi táskáimat hússzor. Még a ki lomtalanított újságok és papírok között is turkáltam. Míg végül indulás előtt, már a Árpi és a picur az autóban ültek, cipőben, felöltözve még bekukkantottam a nappaliban a vitrinbe. Hát nem ott volt a Gabica születési anyakönyvi kivonata és az Árpi konfirmációs emléklapja társaságában. Na ekkor telt be a pohár.
Átgondoltam mire is van szükségem. Kell egy hely, valami fiók, vagy szekrény ahová ezeket a dolgokat lehet pakolni. Össze kell gyűjteni az egész házban fellelhető iratokat. Kell néhány mappa, címkék, és sok sok kitartás.
Van nálunk egy régi, kissé szétesett, "lehet hogy rendbe lehetne szedni és akkor szép lenne" komód. Íme:

Tudni kell róla, hogy mindig is hatalmas kupi volt benne. Ide lett bepakolva minden ami fontosnak tűnt és hirtelen nem volt hová dugni. Na én ennek nekiláttam. Jó néhány 15 perc után a fenti képen látható eredményt sikerült elérni. Középen az előtte, vagy is inkább közben (ekkor már három szemeteszsák televolt), mert előtte elfelejtettem lefényképezni, az utolsó kép az utána fotó. Mikor végeztem majdnem teljesen üres lett.
Tehát hely megvan, pipa.
A múlt havi zónázás során az iratok, papírok nagy részét megtaláltam. Ami kimaradt az meg lassan csak meglesz.
Tehát iratok, papírok megvannak, pipa.
Külön mappákat nem állt szándékomban venni. Majd idővel valami szépeket, egyforma stílusban csak különböző színekben. Egyenlőre felhasználtam azokat amik voltak. Címkéket innen töltöttem le, a kedvenc blogomból, szerintem nagyon szépek.
Tehát mappák, címkék megvannak, pipa.
Most jött a rendszerezés. A következő mappáim lettek:
  • személyes iratok, ide tettem a születési anyakönyvi kivonatokat, házassági anyakönyvi kivonatot, gyerekek egészségügyi kis könyvét és a hasonló dolgokat.
  • ház és föld papírjai, itt vannak a tervrajzok, adásvételi szerződések, szolgáltatókkal a szerződések és minden ami a házzal és a földdel kapcsolatos.
  • autók papírjai, minden ami az autókkal kapcsolatos, biztosítások, adásvételi szerződések,  törzskönyv...
  • használati útmutatók és garancia lapok, na ez egy elég nagy mappa, itt van minden megtalált használati utasítás természetesen csak azokhoz a dolgokhoz amik működnek, a régieket kidobtam. Ide kerültek még az érvényes garancia lapok is.
  • lett egy igen vaskos mappám, igazából név nélkül, amibe a régi, lejárt de kidobni nem szeretném dolgok kerültek. Ez olyan emlékek féle mappa. Soha nem dobnám ki a nagyapám leckekönyveit, bizonyítványait, az apukám utolsó útlevelét, utolsó pénztárcáját és még a Szovjetunióból származó tagsági könyveit, születési bizonyítványokat. Igazi kincsek vannak ebben a mappában. Tudom, hogy a régi, nem használt dolgoktól meg kell válni, mert csak visszahúzzák az embert de szerintem ezek nem azok a dolgok, ezek azok a dolgok amikhez ragaszkodni kell.
  • és végül a kedvencem, az "Elintézendő" mappa. Ide teszek minden éppen aktuális ügyekhez tartozó papírt. Így nem kell állandóan keresgélni. Csak ki kell venni innen és lehet is indulni intézkedni.
Szóval ennyi. Most már csak meg kell tartani a rendet. Remélem sikerül. És itt van végezetül egy kép a mappáimról:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése