2011. június 15., szerda

"Breakfast at Tiffany's" 1/50 in the 50 Films To See Before You Die Challenge


A "Breakfast at Tiffany's" vagy magyar nevén "Álom luxuskivitelben" az első film, amit megnéztem. Eddig még nem láttam, de már régóta készülök megnézni, ezért is kezdtem vele. Audrey Hepburn csodálatos! A film is gyönyörű! És a zenéje, a Moon River... Most jöttem rá, hogy ezt zongoráztam lelkesen anno. Még mindig meg van a kottája.
A film alatt Holly, a főszereplő végig valami szebb életről álmodozik, várja a boldogságot, a stabilitást, nyugalmat. A Tiffany kirakatait nézegetve azt hiszi a pénz az ami hiányzik hozzá, csak a legvégén érti meg mi is az ami a boldogsághoz kell. Kissé szétszórt, bolondos természet. Imádja a testvérét, akit nem látunk a film alatt egyszer sem. Érdekes lenne elolvasnia kisregényt ami alapján a forgatókönyv készült. Megérteni a háttérben lévő dolgokat.
Sok véleményt, kulisszatitkot, érdekességet olvastam erről a filmről. Azt írják, a főszerepet először Marilyn Monroera írták, csak ő azt a tanácsot kapta, hogy ne vállalja el, mert ez a szerep nem tesz jót az imázsának. Nem igazán értem miként rombolta volna Marilyn Monroe imázsát Holly Golightly eljátszása?
A híres, Hubert de Givenchi által tervezett fekete estélyit, amiben Audrey Hepburn a croaszonját reggelizte a Tiffany kirakatát nézegetve, 807 ezer dollárért adták el. Gyönyörű az a ruha. De nem semmi a börtönlátogatóba járó kalap sem, egy másik jelenetből.
A régi filmeket, szerintem, nem mai szemmel kel nézni, mert a mostani filmekhez képest mind kicsit furcsa, vontatott, kevés cselekménnyel. Nincs az a lendület bennük mind manapság. De talán pont ez adja meg azt a bájt, ami körüllengi ezeket a gyönyörű alkotásokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése